Oakfield Park

Fontaenenteich / Fountain Lake

(2017-07-24)

Der Garten wurde auf einem Hang angelegt, der Fontänenteich scheint der unterste Teich zu sein. Beschrieben ist es nicht in der Broschüre und wir finden auch keine Information im Netz, aber die Fontäne scheint ein Artesischer Brunnen zu sein (d. h. der Strahl wird nur durch den Wasserdruck des weiter oben liegenden Quellbeckens erzeugt).

The garden was created on a slope, the Fountain Lake seems to be the lowest pond. There is no description in the leaflet and we cannot find any information in the net, but it seems that the fountain is an artesian well (meaning that the jet is only driven by the water pressure of the higher placed source pool).

Lage / Location

Irish grid: C 27239 03023

 
Übersicht über Oakfield Park / Overview of Oakfield Park

Um die Landkarten benutzen zu können, wird ein Browser benötigt, der das Canvas Tag unterstützt.
To use the maps a browser supporting the Canvas tag is required.

OpenStreetMaps contributors)