Celbridge

Akademische Schule / Collegiate School

(2019-09-30)

Die Familie Conolly beauftragte den Architekten Thomas Burgh mit dem Bau einer Schule, die 1732 fertiggestellt wurde. Ziel der Schule war es, Waisen und armen Mädchen eine angemessene Erziehung zu kommen zu lassen. Sprich: Im protestantischen Glauben, als Hausdienerinnen der herrschenden Schicht. (Andererseits besser, als auf der Straße zu verhungern.) Ab der Mitte des 19. Jahrhunderts wurden die Mädchen zu Lehrerinnen ausgebildet. Die Schule wurde 1973 geschlossen. Heute ist in den Gebäuden ein Vier-Sterne Hotel untergebracht.

The Conelly family comissioned the architect Thomas Burgh to built a school that was finished in 1732. The goal of the school was to provide an adequate education for poor girls. Meaning: In protestant believe, as house servants of the ruling class. (Still better, however, than to starve in the streets.) Form the middle of the 19th century on, the girls were educated as teachers. The school was closed in 1973. Today a four-star hotel is accomodated in the building.

Lage / Location

Irish grid: N 96135 32580

 
Übersicht über Celbridge / Overview of Celbridge

Um die Landkarten benutzen zu können, wird ein Browser benötigt, der das Canvas Tag unterstützt.
To use the maps a browser supporting the Canvas tag is required.

OpenStreetMaps contributors)