Balbriggan

Martello Turm / Martello Tower

(2019-10-12)

Der Martelloturm wurde als Schutz gegen die französische Flotte um 1800 gebaut. Er damals war mit 16 Soldaten und einer Kanone ausgestattet. Als die Franzosen dann doch nicht kamen, wurde der Turm nur mehr spärlich benutzt, dann aufgegeben und verfiel.

The Martello tower was built around 1800 for protection against the French fleet. It was then equipped with 16 soldiers and one cannon. As the French did not come after all, the tower was only used rarely, later it was abandoned and fell into ruins.

Zugeordnete Themen / Assigned Topics:
Lage / Location

Irish grid: O 20260 64260

 
Übersicht über Balbriggan / Overview of Balbriggan

Um die Landkarten benutzen zu können, wird ein Browser benötigt, der das Canvas Tag unterstützt.
To use the maps a browser supporting the Canvas tag is required.

OpenStreetMaps contributors)