Dublin

St. Stephen's Green

Robert Emmet Statue

(2017-07-14)

Robert Emmet wurde 1778 in einem der Häuser am St. Stephen's Green geboren. Schon als Jugendlicher wurde er Nationalist und Republikaner und war maßgeblich an den Aufständen von 1798 und 1803 beteiligt. Er wurde 1803 gefangen genommen, wegen Verrats verurteilt und hingerichtet.

Robert Emmet was born in 1778 in one of the houses surrounding St. Stephen's Green. As a youth he became a nationalist and republican and was decisively involved in the revolts of 1798 and 1803. He was imprisoned in 1803, tried for treason and executed.

 
Übersicht über St. Stephen's Green / Overview of St. Stephen's Green

Um die Landkarten benutzen zu können, wird ein Browser benötigt, der das Canvas Tag unterstützt.
To use the maps a browser supporting the Canvas tag is required.

OpenStreetMaps contributors)